• Algemeen
    • Waar staan we voor
    • Team - wie is wie?
    • Schoolkalender 2019-2020
    • Schoolgids 2019-2020
    • Jaarverslag 2016-2017
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • SAS-Lied
    • Klachtenregeling
    • Aandacht functionarissen
    • AVG beleid SARKON
    • Passend onderwijs
    • Filmpje oude SAS
  • Ouderinformatie
    • Verlof
    • TSO / overblijven op de SAS
    • Schoolvakanties
    • Voor het eerst naar school
    • Luizenbrigade
    • Schoolmelk
    • Werkgroep eerste communie
    • Leuke websites en tips
    • Voorleestips
  • Organisatie
    • Medezeggenschapsraad (MR)
    • Ouderraad (OR)
  • Formulieren
    • Verlofaanvraagformulier
  • Onderbouw
    • 1/2 A
    • 1/2 B
    • 1/2 C
  • Middenbouw
    • 3A
    • 3B
    • 4
    • 5
    • 4/5
    • 5
  • Bovenbouw
    • 6
    • 6/7
    • 7
    • 8
  • Verrijkingsklas

Groep 4

 

We zijn weer gestart.

Omdat de groep nog steeds niet compleet is, wachten we nog even met de klassenfoto.

Het zal vast niet lang meer duren.

 

Wat doen wij allemaal in groep 4???

Twee maal drie is vijf, wiedewiede wie wil van mij leren?

Gelukkig leren wij niet van Pipi Langkous. Wij weten heel goed dat twee maal drie geen vijf is want 3x2 is 3 groepjes en in ieder groepje zitte er 2 dus 2+2+2=6. We hebben in de tweede week kennisgemaakt met de tafels en zullen ze in de loop van het jaar nog vele malen herhalen. Om alle tafels goed onder de knie te krijgen oefenen we op school maar thuis oefenen is ook leuk. Dat kan op de volgende site:

tafels oefenen

Op deze site kunnen we ook thuis de keersommen oefenen. En dat niet alleen, we kunnen ook optellen en aftrekken tot en met 100 oefenen!

 

Extra oefenen met rekenen.

Sommige kinderen in de klas vinden rekenen heel erg leuk en willen graag extra oefenen. Op onderstaande site kan je oefenen met: klokkijken, optellen en aftrekken, vrienden van 100 en rekenen met geld. Veel rekenplezier!

Nog meer oefenen voor rekenen

 

Zelfstandig naamwoorden zijn dat namen en werkwoorden zijn dat woorden die werken?

In de klas zijn we  bezig met de verschillende woordsoorten en gedeeltes van zinnen. Zo moeten wij in een zin het werkwoord, zelfstandig naamwoord, bijvoeglijk naamwoord en de lidwoorden kunnen herkennen. Daarnaast hebben ze het wie deel en het wanneer deel  uit een zin leren halen. Ze weten nu ook dat ze een zin langer kunnen maken met deze delen. We oefenen hier veel mee en dit kan natuurlijk ook thuis op de volgende website.

woordsoorten oefenen 

 

Spelling. Hoe worden al die woorden toch geschreven?

De kinderen vinden de filmpjes van Gerrit erg mooi en leerzaam. Wil je graag nog een keer thuis de filmpjes van Gerrit terugkijken of woorden flitsen? Op onderstaande site kun je dit doen. We zijn nu toe aan thema 7

We gaan naar Gerrit en woordflitsen

 

Wat gebeurd er verder in de groep.

Omgang met elkaar.

In onze groep is rust heel belangrijk. Veel kinderen vinden het moeilijk om deze rust te bewaren. We hespreken dit dagelijks met elkaar en zorgen er voor dat wij elkaar niet tot last zijn. Daarnaast leren wij ook hoe het tegen elkaar moeten zeggen als we wel last van iemand hebben. De regels die er zijn in de klas en op de gang worden steeds weer herhaald. Zo merken wij dat het steeds beter gaat in de groep. Als we werken gebruiken we de dobbelstenen en onlangs hebben we de gele en rode kaart ingezet. Eerst wordt er een waarschuwing uitgedeeld als het niet goed gaat, de volgende stap is een gele kaart en daarna een rode kaart. Dit betekend dat je dit dagdeel op een andere plek binnen de school mag zitten werken. En dit wil natuurlijk niemand.

 

Schoolproject techniek.

In de maand maart hebben we een schoolbreed techniekproject gedraaid. Wij hebben allemaal een knikkerbaan gemaakt. We gingen eerst een stevige basis maken en daarop konden we een baan gaan knutselen. Als hij klaar was kon je kijken waar je eventueel remmingen in kon bouwen. De kinderen vonden het allemaal een hele leuke opdracht en waren er enthousiast mee bezig. Vele mooie banen zijn er in elkaar gezet.

Daarna werd de groep in kleinere groepjes verdeeld. Een groep ging bruggen bouwen, een groep ging kijken hoe de fietsenstalling gemaakt was, een groep ging ontdekken hoe tandwielen werkten en een groep ging oude computers slopen en kijken wat al die onderdelen waren. Alle groepjes moesten een presentatie met elkaar maken. Dat dit niet altijd even soepeltjes verloopt, daar hebben ze veel van geleerd. Overleggen en communiceren is hierbij erg belangrijk!

De klas werd een prachtige werkplek voor de kinderen. Het project werd afgesloten met een open avond voor iedereen die wilde komen kijken. Het was een topavond voor onze groep!

voor foto's van de knikkerbanen klik hier

 

 

 

 

 

Lees verder

Contact


  • Sint Antoniusschool
  • De Meet 1
  • 1733 AZ Nieuwe Niedorp
  • info.stantonius@sarkon.nl

Laat een bericht achter


Volg ons ook op:


FacebookTwitterInstagram

Zoeken


Copyright 2019 - Sint Antoniusschool
Inloggen | Ziber Education - School cms | Ziber - Responsive of Adaptive? | SdH Vormgeving - /Team4School - Webdesign