• Algemeen
    • Ontwikkeling missie-visie
    • Waar staan we voor
    • Team - wie is wie?
    • Schoolgids 2022-2023
    • Schooljaarplan 2022-2023
    • Schooljaarverslag 2021-2022
    • Schoolplan 2020-2024
    • Schoolondersteuningsprofiel
    • Klachtenregeling
    • Aandacht functionarissen
    • Passend onderwijs
    • AVG beleid SARKON
    • Schoolkalender 2022-2023
    • SAS-Lied
    • Filmpje oude SAS
  • Ouderinformatie
    • Verlof
    • TSO / overblijven op de SAS
    • Schoolvakanties en vrije dagen
    • Voor het eerst naar school
    • KWIEB informatie over Kwieb
    • Voorleestips
    • Luizenbrigade
    • Werkgroep eerste communie
    • Leuke websites en tips
  • Organisatie
    • Medezeggenschapsraad (MR)
    • Ouderraad (OR)
  • Formulieren
    • Verlofaanvraagformulier
  • Onderbouw
    • 1/2 A
    • 1/2 B
    • 1/2 C
  • Middenbouw
    • 3
    • 3/4
    • 4
    • 5
  • Bovenbouw
    • 6
    • 6/7
    • 7/8
    • 8
  • Verrijkingsklas

De medezeggenschapsraad (MR) van de SAS

 

Onze school valt onder het bestuur Sarkon. Dit bestuur heeft negentien scholen onder zich. Iedere school heeft een medezeggenschapsraad (MR).

Op schoolniveau bestaat de MR uit een team- en oudergeleding en handelt volgens het MR-reglement van de stichting Sarkon. De MR heeft initiatiefrecht, adviesrecht of instemmingsrecht. De MR overlegt met de directie. Wij denken mee met de directie over b.v. het schoolgebeuren, de formatie, het rooster, het schoolplan, de schoolgids, de lestijden, de brede school. Over de brede school en het passend onderwijs wordt veel gesproken deze tijd.
Een MR-lid neemt voor minimaal 4 jaar zitting en kan zich daarna voor een volgende termijn herkiesbaar stellen. Een oproep voor een nieuw MR-ouderlid wordt gedaan via de nieuwsbrief of Kwieb
 

Samenstelling medezeggenschapsraad

 

Namens de ouders: Martijn Bleeker, Patrick Ooms. Lilian Kossen, Melissa Zijlstra.

Namens de leerkrachten: Maartje Deken, Michelle Langejan, Majorie Koopman, Jacqueline Luken (voorzitter).

Voor vragen, opmerkingen en suggesties kunt u altijd bij één van de leden terecht. U kunt ook gebruik maken van het mailadres: sas.medezeggenschapsraad@gmail.com 

De GMR staat naast het bestuur en heeft overleg met hen.
Zij hebben een adviserende en instemmende taak wat betreft zaken die alle scholen aan gaan. Zij bespreken met het bestuur het beleid, het budget, de formatie, reglementen en statuten, diverse plannen en natuurlijk de brede school.

De MR komt gemiddeld 6 keer per jaar bij elkaar. Indien nodig vaker. Wij werken volgens een jaarplan dat jaarlijks wordt bijgewerkt. Wij proberen u door het plaatsen van een verslag van de vergadering op de website, op de hoogte te houden van onze werkzaamheden. U kunt een vergadering altijd bijwonen, deze is openbaar. Dit van te voren graag wel even kenbaar maken i.v.m. opstelling vergaderruimte. Slechts enkele onderwerpen zijn niet openbaar bij te wonen (art. 20.1; 20.3 van het MRreglement voor het PO). Officiële goedgekeurde notulen zijn altijd op aanvraag in te zien en beschikbaar voor ouders/personeel of andere stakeholders (ook hier zijn art 20.1; 20.3 van toepassing). 

 

Vergaderdata 2022-2023(start 20.00 uur):

  • Donderdag 22 september 2022 

  • Woensdag 7 december 2022

  • Dinsdag 7 februari 2023

  • Donderdag 30 maart 2023

  • Maandag 15 mei 2023

  • Dinsdag 27 juni 2023


MR VERGADERINGEN:

verslag van 22 september 2022

De eerste vergadering van de MR zit er alweer op. We zijn goed van start gegaan.
Emile heeft ons bijgepraat over de situatie rondom het verkeersplan bij school, het klimaat in de school en de situatie van opvang aan Oekraïense kinderen. 

Vervolgens zijn we op de hoogte gebracht dat er in de GMR momenteel 3 medewerkers/ouders van de SAS. Super fijn!
In de laatste vergadering voor de zomervakantie heeft de MR, na een kritische blik en verhelderingsvragen, al goedkeuring gegeven op het schooljaarverslag van de SAS. De definitieve versie is nu gedeeld onder de MR.

 

Deze avond is er een akkoord gegeven op de nieuwe schoolgids mbt de inhoud. Nieuwe foto’s zullen tzt nog wel worden gemaakt en worden aangepast.
Ook het werkverdelingsplan is akkoord bevonden en zal aankomende week worden ondertekend door de voorzitter van de MR.

Het werkplan en vergaderdata is voor het nieuwe jaar ook vastgesteld. 

Verder is de oudergeleding van de MR op de hoogte gebracht van een goede start in alle groepen en heeft Emile een korte update gedaan over corona protocol wat gemaakt is. We hopen uiteraard van harte dat het dit schooljaar verder niet nodig zou zijn. 

Een goed begin van het nieuwe schooljaar.

 

Laatste nieuws

Groep 1/2 gaat aan tafel!

Groep 1/2 gaat aan tafel!

Meer

Leuk iets doen tijdens de vakantie?

Meer

Meer nieuws

Agenda

  • 25 januari
  • 30 januari
  • 01 februari
  • 03 februari

Onze Facebook pagina

Deel deze pagina

Contact


  • Sint Antoniusschool
  • De Meet 1
  • 1733 AZ Nieuwe Niedorp
  • info.stantonius@sarkon.nl

Laat een bericht achter


Volg ons ook op:


FacebookInstagram

Zoeken


Copyright 2023 - Sint Antoniusschool
Inloggen | Ziber Education - Gespreksplanner voor onderwijs | Ziber - PSD naar html | SdH Vormgeving - /Team4School - Creatieve professionals